Как да развиете бизнеса си в 12 лесни стъпки?
Когато става въпрос за разрастване на малък бизнес, едно е сигурно- това е трудно - отнема време, усилия и пари.
Това означава да се занимавате с продажбите, маркетинга, данъците, корпоративното съответствие, обслужването на клиентите и други. Като цяло, ако искате да растете, трябва да положите повече усилия и работа.
Като всяко друго нещо в живота - или бизнеса - трябва да отделите време, ако искате да пожънете наградите.
Как да развиете компания в 12 лесни стъпки? Опитайте една или няколко от тези тактики за растеж. Всички те са изпробвани и тествани от други успешни компании, така че с правилния начин на мислене и инвестиция могат да работят и за вас.
1. Проучете вашите конкуренти - първо, трябва да знаете срещу кого се изправяте. Време е да шпионирате вашите конкуренти. Искате да проверите всичко, което можете за вашата конкуренция. Потърсете техните целеви страници, техните маркетингови реклами, копия, цени, всякакви промоции и рецензии. Всичко, което можете да проектирате обратно за собствения си успех.
Проучването на конкурентите не е нова тактика. Но това е един от най-бързите начини да разширите бизнеса си. Защо? Защото, ако е доказано, че работи за вашите конкуренти, изпълнено правилно, няма начин да не работи и за вас.
Ако не знаете откъде да започнете с провеждането на проучване на конкуренти, не усложнявайте нещата, просто следвайте тези 5 стъпки:
Идентифицирайте най-добрите си конкуренти. Стремете се към 5-10 от тях.
Анализирайте и сравнявайте съдържанието. Неща като публикации в блогове, електронни книги, видеоклипове, ръководства, често задавани въпроси и т.н.
Погледнете тяхната SEO структура. Вижте по какви ключови думи се класират.
Разгледайте техните социални мрежи. Какви канали използват и какво правят там?
Области за подобрение. Потърсете области, в които можете да свършите по-добра работа от тях.
2. Опознайте клиентите си - разбирането на нуждите на вашите клиенти е изключително важно за разрастването на вашата компания.
Насърчаването на клиентите да оставят отзиви може да бъде повратната точка за вашия бизнес. След като разберете какво искат, можете да започнете да развивате своите услуги и продукти, за да отговорите на тези изисквания.
Ето един намек. Помислете дали да не изпратите анкета за отзиви на клиенти.
Ограничете го само до няколко от най-важните въпроси и ги изпращайте само когато е необходимо. Можете дори да обмислите предлагането на награда за попълването му.
Получаването на представа за вашите клиенти ви позволява да персонализирате вашия продукт или услуга за тях - надяваме се, изграждайки чувство за лоялност към марката.
Не само това, докато опознавате клиентите си, ще можете да разширите своите предложения, за да сте в крак с нововъзникващите тенденции при клиентите.
След като получите обратна връзка от клиентите си, ще знаете точно какво искат.
3. Създайте програма за лоялни клиенти. Лоялност = продажби.
А програмите за лоялност са страхотно допълнение към това.
Знаете ли, че струва почти три пъти повече да придобиете нови клиенти, отколкото да задържите и да продадете на съществуващ клиент?
Спестете си пари – поддържайте клиентите лоялни.
Придобиването на нови клиенти става скъпо бързо, така че се уверете, че задържате клиенти. Допълнителното предимство тук е, че това всъщност може да означава, че привличате и нови
Наличието на лоялна клиентска база е страхотен сигнал за доверие към новите клиенти, които са на оградата относно покупката от вас.
Като стимулирате вашата програма за лоялност с атрактивна оферта, можете да се уверите, че клиентите остават в дългосрочен план.
4. Предлагайте отлично обслужване на клиентите – даже „дайте им повече от това за което ви е заплатил“.
Опитайте се да изминете тази допълнителна миля, когато можете. Клиентите не само ще запомнят това – те ще са по-склонни да препоръчат приятел.
Ето някои съвети за обслужване на клиенти, които да ви помогнат при разрастването на вашия малък бизнес:
Познавайте своя продукт или услуга отвътре
Бъдете приятелски настроени и достъпни
Кажете благодаря – с усмивка
Покажи уважение
Вслушвайте се в клиентите си
Бъдете отворени и отзивчиви
Поискайте обратна връзка и я използвайте за подобряване
Обучете персонала си да прави всичко по-горе
Предлагането на отлично обслужване на клиенти определено е екипно усилие. Поемете ангажимент да подобрите не само вашите умения за обслужване на клиенти, но и вашите екипи.
5. Търсете нови възможности, но запазете съществуващите клиенти.
Да държите очите си отворени за нови възможности е от съществено значение за растежа
Анализирането на вашата индустрия ви помага да я разберете и по-добре демографските си данни. Изпратете проучване за проучване на пазара или демографско проучване, за да разберете повече за хората, които се интересуват от вашия продукт.
С правилната информация и прозрения те вероятно ще бъдат много нови възможности, които бихте могли да преследвате.
Просто не пренебрегвайте съществуващите си клиенти в процеса.
Уверете се, че разполагате със стратегии за поддържане на съществуващи клиенти, като например да поддържате връзка с тях чрез бюлетин.
Запомнете – ROI за задържане на съществуващ клиент е по-висока от тази за привличане на нови потенциални клиенти.
Търсенето на нови начини за увеличаване на клиентската ви база, като същевременно запазвате старите, е жонглиране. За да растете, уверете се, че правите и двете.
6. Намалете разходите си. Искате ли да знаете един от простите методи за развитие на вашия бизнес?
Намаляване на разходите. Въпреки че това е проста тактика, може да е трудно да се приложи на практика. Когато става въпрос за разрастване на бизнес, през повечето време всъщност говорим за разрастване на крайния резултат?
Крайната цел все пак на бизнеса е ПЕЧАЛБА. Печалбата = Приходи – Разходи – нали не искате „неефективните разходи„ да „изядат“, заработените с толкова много услилия „приходи“. Разликата между преди и след данъци може да има голямо значение за растежа. Намаляването на разходите се свежда до два подхода:
1. Премахване на неефективни продукти
2. Подобряване на оборота на вашия инвентар
Подобряването на крайният ви резултат /печалбата/ чрез намаляване на разходите е чудесен (и здравословен) начин за развитие на компания и постигането на по – голяма ефективност.
7. Станете социални
Социалните медии могат да бъдат мощен инструмент за промоция
Не само ще можете да поставите компанията си директно пред целевия си пазар, но и ще можете да се възползвате от социалното слушане.
Социалното слушане е наблюдение на дигитални разговори, за да се разбере какво казват клиентите за марка, продукт или индустрия онлайн.
Нещо повече, ще можете да видите какво казват клиентите за вас, да наблюдавате поведението им, да следите нововъзникващите тенденции и да видите какви ключови думи ги харесват.
8. Създайте своя имейл списъка
Създаването на имейл списък е едно от най-добрите неща, които можете да направите за вашия бизнес.
Имейл списъците ви позволяват да растете бързо, като привличате клиенти във вашата фуния за продажби.
Макар и бързо да започнете, създаването на имейл списък е дългосрочен маркетингов актив. Изпращането на редовни имейли до вашата клиентска база е чудесен начин да изградите доверие и да увеличите вероятността да ги превърнете в плащащ клиент.
Имейл списъците са един от малкото канали за директна комуникация, така че се уверете, че ги използвате.
9. Посетете мрежови събития или организирайте свои собствени.
Не е важно САМО какво знаете, а кого познавате.
Инвестирането на време за изграждане на вашата мрежа е важна стъпка към растежа на компанията.
Работата в мрежа ви позволява да изграждате взаимоотношения с други собственици на бизнес и да ги насърчавате да насочват клиенти към вас.
Бихте могли дори да помислите за организиране на собствено събитие.
Това може да бъде ценен метод да опознаете съществуващите си клиенти и да ги насърчите да доведат свои приятели, известни още като потенциални нови клиенти.
10. Създайте стратегически партньорства
Срещата с нови хора може да представлява шанс за създаване на стратегически партньорства. С правилните хора и компании партньорствата могат да бъдат безценни.
КАК ? Е, те могат да ви позволят бързо да достигнете до изцяло нова клиентска база, като се докоснете до мрежата на вашите партньори.
Ето как можете да намерите партньорства:
• Идентифицирайте компании, които допълват вашата
• Предлагайте възможности за съвместна работа
Целта е да се търсят възможности, които са от полза и за двете страни, така че всички да са победители.
11. Работете във „вашата общност“
Изграждането на информираност за марката във вашата местна общност е чудесен начин за привличане на нов бизнес както от клиенти, така и от местни фирми.
Може да бъде толкова просто като спонсорство, организиране на конкурси или даряване на местни благотворителни организации.
Това не само прави вашия бизнес да изглежда етично и местно осъзнат, но ви привлича вниманието на хората в местната общност. И има голяма вероятност някои от тези хора да бъдат бъдещи клиенти.
12. Разберете какво работи за вас
Наблюдавайте всичко, което правите, за да развиете бизнеса си.
Проследявайте откъде идват клиентите и какви методи са ги довели там.
Без да проследявате упоритата си работа, как ще разберете какво работи или не работи? Усъвършенстването на вашия подход, ако нещо не работи, е част от процеса.
Запомнете - съсредоточете се върху дейностите, които носят най-добри резултати и правете повече от тях.
И така, ето го – как да развиете бизнеса си.
Не се претоварвайте със списъка и не правете нищо. Това е най-лошото нещо, което можете да направите за бизнеса си. Вместо това изберете една до три от тези идеи, които са най-подходящи за вашия бизнес, и ги изпълнете внимателно.
Следете внимателно какво работи и какво не работи. След това правете повече от това, което работи, и се учете от това, което не работи.
Сега вероятно няма да изпитате бърз растеж веднага, но трябва да започнете от някъде, нали?
Днес може да е денят, в който ще започнете да развивате бизнеса си.